Dag 16

Sådär ja, då var vi på ”hotellrummet” i rom. Även här är det nästan mer som lägenheter. Vi bokade detta på stationen innan vi åkte hit och fick ett riktigt bra pris. Billigare än vissa hostel tom.

Dagen började iaf med att vi vaknade på balkongen i byn i Cinqe terra. Vi åt upp pizzaslisarna som vi inte orkade till kvällsmat som frukost. Vi tog tåget till den sista byn Monterosso och gick en snabb vända där. Den var lite större än de tidigare byarna. Hem snabbt och hämta upp väskan och på tåget mot Pisa.

Där var vi i ca 2 h och han kolla på det lutande tornet. Den lutade en hel del. Häftigt att se!

På tåget igen, denna gången vidare till ROM! En utav mina höjdpunkter på resan! Har alltid velat se Colosseum, och ikväll var kvällen. Så imorgon ska vi även gå in dit och kika runt lite.

Kvällsmat blev i en superfin och mysig restaurang. Trevlig personal och mycket god mat! Det blev en vegetarisk lasagne med ett glas rött till. Till efterrätt åt jag en brownie med citrongulas och Baileyssås, mums! Emelie åt en tiramisu. I delade efterrätterna med varandra. Kul att prova lite av varje! Så är helnöjd med dagens enda restaurangbesök!efter middagen gick vi på en marknad utmed vattnet som rinner genom Rom. Där hittade jag ett par supersnygga solglasögon som jag köpte med mig!

Imorgon blir det som sagt Colosseum och sen förmodligen en hop on/hop off buss så vi snabbt och smidigt kan ta oss runt på alla ställen!

Rom

Ett svar på “Dag 16”

1. Det är så kul att följa er resa här på bloggen! Colloseum är säkert jättespännande att besöka , så stort!