Dag 53 och 54

Dag 53

Igår kom vi fram till auckland. Det tog ca 30 min från flygplatsen till hostlet med taxi. Ganska långt, vi trodde det skulle vara närmre men det gick bra med taxi. Flygningarna gick bra! Dock dålig service på sista planet… men men, huvudsaken är att det gick bra att flyga! Framme på hostlet lämnade vi våra grejer för att gå ut och köpa mat som vi skulle ha till kvällsmat och frukost kommande dag. Nu blir det åter igen tidsskillnad för oss eftersom Nya Zeeland ligger 3 timmar framför östkusten i Australien. Men det ska väl gå snabbt att ställa om sig tre timmar. Får vi hoppas iaf.

Dag 54

Vi vaknade idag ca 08.00, tanken var att vi skulle upp då också men så snabbt uppe var vi inte tyvärr. Men vid 9-tiden satt vi och åt frukost iaf. Vi begav oss ut för att kolla på en utkiksplats, och inte vilken utkiksplats som helst utan vid en gammal krater. Så coolt! Efter det gick vi vidare mot en annan utsiktsplats. Auckland högsta naturliga punkt tydligen. Hör såg man fint ut över staden också. För att komma upp var vi tvungna att gå genom en ko och en fårhag för att komma upp. Vi åt lunch på en restaurang där i krokarna också. Så nu ska vi slappa lite innan vi ska äta och packa (igen) eftersom vi ska flyga ner till Christchurch inatt/imorgon för att kunna böja på vår tur med Wild Kiwi.