Dag 74, 75, 76

Dag 74

I torsdags var det lite sovmorgon, vi åkte ca kl. 09. Då mot Mount Maunganui, vilket är en gammal vulkan. Den gick vi uppför och fin sån fin utsikt över hela staden. Sedan åkte vi mot Haihei där vi skulle spendera natten. Vi hade vår egna del av campingen och hade BBQ på kvällen. Mysigt! Även sista kvällen med gänget.

Dag 75

Igår åkte vi från Haihei till Auckland. Få även åkte vi till Waikato, en superfin strand med en stor grotta som kopplade ihop ständerna. Här låg vi och solade och badade i det iskalla vattnet. Men så skönt att kunna ligga och sola i mitten av december. Sedan gick vi till bilen och åkte och käkade lite lunch. För vår del blev det rester från gårdagens BBQ. Sedan åkte vi till Hot Water Beach och hängde lite där innan vi åkte till Auckland. Vi var på flygplatsen ca 16.30 och där väntade vi på vårat flyg som gick 19.00. Vi kom fram till hostlet ca 21 och på kvällen beställde vi Uber Eats och njöt av att ha ett eget rum.

Dag 76

Idag har vi tagit sovmorgon och begav oss ut i staden ca kl. 12. Vi gick då mot ett köpcentrum och strosade runt. Shoppade lite och handlade mat, så nu har vi nog så vi ska klara oss de sista dagarna. Från köpcentrumet hyrde vi scootrar (typ som elsparkcyklar). Så smidigt, man laddar ner en app på telefonen, med sammankopplat betalkort. Sedan kan man se vart närmsta scooter finns, går dit och hämtar och scannar in, sedan kör man dit man ska och parkerar scootern där. Kväll ska vi laga lite mat och packa väskorna så vi kan åka till morgondagens hostel som ligger nära flygplatsen. Eftersom att vi flyger hem på måndag.